Uprawiając bieganie, powinniśmy pamiętać o kilku zasadach. Dzięki nim będziemy czerpać z wysiłku fizycznego same korzyści i przyjemność, która jest celem samym w sobie. Ruch ma bowiem sprawiać nam radość, cieszyć. Wtedy będziemy go chętniej wykonywać i zachowamy stan równowagi.

Oddychanie podczas ćwiczeń fizycznych

Przystępując do wykonywania ćwiczeń, musimy zacząć od rozgrzewki. Ma ona na celu podniesienie temperatury mięśni, wzrost ciśnienia tętniczego krwi. Dzięki temu organizm poradzi sobie z czekającym go obciążeniem. Robiąc rozgrzewkę, unikniemy kontuzji.

Drugim powodem, dla którego warto wykonywać ten element treningu, jest uzyskanie odpowiedniego nastawienia psychicznego. Aktywność fizyczna to dla organizmu stres. Dzięki ćwiczeniem wstępnym nasze ciało szybciej wejdzie na optymalny poziom pobudzenia.

Sport należy uprawiać z użyciem odpowiedniego sprzętu. W przypadku biegania najważniejsze są buty. Należy je dobierać do typu stopy. Generalnie chodzi o to, by były wygodne i posiadały amortyzację w postaci np. pianki poliuretanowej albo poduszki gazowej. Dzięki temu zminimalizujemy przeciążenia, jakie powstają podczas biegu i oddziałują na nasz aparat ruchu, czyli stawy, kości, ścięgna i więzadła.

Pamiętajmy też o wymianie tlenowej, czyli po prostu oddychajmy. Podczas wysiłku fizycznego organizm zużywa więcej tlenu, ponieważ potrzebuje go do wytworzenia energii dla komórek, które odpowiadają za wykonanie pracy, czyli szybki albo długi bieg.